лог5

Комунальний заклад "Вінницький ліцей №26 імені Героя України Дмитра Майбороди"

Дізнатись про свої схильності до певного виду діяльності можна пройшовши тестування на сайті http://proforientator.info або також у практичного психолога, соціального педагога школи чи центру зайнятості (www.trud.gov.ua).

Телефони довіри:

Дитяча лінія: 11-61-11 або 0 800 500225 (з 12.00 до 16.00)

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу: 11-60-00

Гаряча лінія з питань запобігання насильству: 11-61-23 або 0 800 500335

Уповноважений Верховної Ради з прав людини: 0 800 501720

Уповноважений Президента України з прав дитини: 044 2557675

Центр надання безоплатної правової допомоги: 0 800 213103

Національна поліція України: 102

 

 

ДИТЯЧИЙ ОМБУДСМЕН – ХТО ВІН?

З історії виникнення інституту омбудсмена

  Чи знаєш ти, що спочатку система заснування органів, спрямованих на захист прав окремих осіб, розвинулась у Швеції, де в 1809 році був призначений перший у світі омбудсмен. За Швецією пішли Фінляндія (1919 рік), Данія (1955 рік) та Норвегія (1962 рік). Інститути омбудсмена існують лише в демократичних країнах. За даними на 1997 рік, такі струк-тури запроваджені в 75 державах світу. Ці державні структури створені захищати права громадян, гарантувати належне здійснення державного управління та відповідальність з боку посадовців.

Що може дитячий омбудсмен?

За допомогою омбудсмена захисту прав дітей у багатьох країнах діти вперше отримали можливість самостійно подавати скарги про порушення їх прав. Серед низки проблем, з якими працює омбудсмен при розгляді індивідуальних скарг, виділяються такі:

·    погане ставлення до дитини в сім’ї;

·    всі види насильства;

·    проблеми в школі;

·    дискримінація дітей;

·    проблеми, що виникли в результаті розлучення батьків;

·    відсутність або обмеженість доступу до засобів масової інформації,

·    проблеми дітей, що живуть у закладах опіки або знаходяться в конфлікті з законом.

Дитячі омбудсмени

Дитячий омбудсмен Вінниці – це громадський представник прав дітей в місцевій владі, а також в державних органах – всюди, де потрібно захищати права дітей.

Мета діяльності дитячих омбудсменів: Ефективний захист прав дітей, які проголошені Конвенцією ООН про права дитини,
Конституцією України, законами України та міжнародними договорами України.

Оcновні завдання омбудсмена:

·    сприяння реалізації Конвенції ООН про права дитини у м. Вінниці;

·    підвищення поінформованості дітей та громади міста про їхні права, через органи освіти та засоби масової інформації;

·    моніторинг стану дотримання прав дітей в місті;

·    вирішення питань, що стосуються захисту прав дітей, як пріоритетних у місцевих органах влади, а також сприяння змінам у ставленні громади міста до проблем дітей;

·    надання конкретної допомоги дітям, права яких порушені, шляхом звернення до органів влади та правоохоронних органів.

Основні програми,які здійснюють дитячі омбудсмени:

·    «Молодь проти корупції»

·    «Безпека дітей в Інтернеті»

·    Робота зі зверненнями щодо Порушень прав дітей міста

·    Контроль за дотриманням прав дітей у міських будинках дитини

·    Контроль за дотриманням законодавства, що стосується прав дітей.

Шановний друже!

Якщо тобі потрібна допомога, не вагайся!

Будь мужнім, вчися захищати свої права, які даються тобі як вільній людині!

 

 

СЕРБОВА АННА
учениця 10-А класу

Метою роботи шкільного омбудсмена є надання усебічної допомоги усім учасникам освітнього процесу в набутті досвіду демократичної поведінки і взаємодії. З питань захисту прав дитини учні школи можуть звертатися до Сербової Анни у письмовій формі чи особисто.

НАВІЩО В ШКОЛІ ПОТРІБНИЙ ОМБУДСМЕН?

Омбудсмен є гарантом:

·      Захисту прав і законних інтересів усіх учасників освітнього процесу.

·      Реалізації на практиці існуючих нормативних і гігієнічних вимог до організації учбового процесу і умов праці.

Омбудсмен бере участь в:

·      Правовому вихованні і освіті школярів;

·      Формуванні правового простору в школі.

На що можна буде поскаржитися:

·      чинення психологічного тиску і зневаги з боку учителів;

·      порушення прав власності ;

·      примус виконувати роботи або завдання не включені в програму або навіть заборонені шкільною програмою (для молодших класів це заборона на домашнє завдання на понеділок, для старших збільшення учбового годинника понад норму і так далі);

·      заборона на відвідування уроків і багато що інше.